![]() | |
| Lähde: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c9/Kisabur%C5%8D_Ohara%2C_Europe_and_Asia_Octopus_Map%2C_1904_Cornell_CUL_PJM_1145_01.jpg |
2. Kun olet vastannut dokumentille, käy lukemassa HS:n artikkeli stereotypioista. Kommentoi sitten alle, miksi stereotypiat ovat vaarallisia.

Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
VastaaPoistaKirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
VastaaPoistaNe muuttuu puuduttavaksi ja tyhjäksi jankutukseksi
VastaaPoistaNe leimaavat yhden ihmisen samanlaiseksi, Syttyy sota keh
VastaaPoistaStereotypiat eivät ratko ongelmia, ja ovat turhaa
VastaaPoistaStereotypiat ovat vaarallisia, koska ne luokittelevat ihmisiä ryhmiin, johon he eivät kuulu. Tämä voi johtaa rähinöintiin
VastaaPoistaen ota kantaa
VastaaPoistaNe lietsovat uusia ongelmia. Ne iskevät takasin vihana, kostona ja katkeruutena.
VastaaPoistaStereotypiat aiheuttavat väärin ymmärräyksiä ihmisten välillä.
VastaaPoista- Riina
Niillä pönkitetäään omaa minuutta ja sivuutetaan muita
VastaaPoistaStereotypiat eivät kuvaa todellisuutta vaan niputtavat ihmiisä kuvitelmien ja ajatusten mukaisesti. Janne
VastaaPoistaKoska aletaan kohdella ihmisiä oletusten mukaisesti, eikä sen mukaan mitä he oikeasti ovat. On vaara, että ihmiset eivät saa olla ja ilmaista itseään kuten haluavat koska on stereotypioita esim rodun mukaan.
VastaaPoista-Frida
stereotypiat eivät kuvaa todellisuutta
VastaaPoistaStereotypia antaa helposti ja usein täysin väärän mielikuvan ihmisen todellisesta luonteesta.
VastaaPoista